Leverans 1-3 dagar
Fraktfritt över 299kr
Just nu! Black weekend super deals! - 35% rabatt på posters - Läs mer
Posters
Ramar
Inspiration
TOTALSUMMA
Kvar till fri frakt
TOTALSUMMA
Kvar till fri frakt
Till kassan
0 Varor
Fortsätt handla
Till kassan

Kundservice

Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss, vi brinner för vår kundservice och kommer att göra allt för att hjälpa dig med ditt ärende.

Öppettider:
Måndag till fredag: 09.00-16.30
Lunchstängt mellan 12.00-13.00
Helger och röda dagar: Stängt


Vi svarar på ditt mail inom 24h.

Ring till oss 08-120 58 700
 
Använd vårt kontaktformulär Klicka här

Hjälp

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får på Desenio.

Leverans/frakt
Kan jag handla på desenio.se om jag inte bor i Sverige?
Beställningar som görs på desenio.se kan enbart levereras inom Sverige.
För beställningar till ett annat land - besök desenio.com
Vad kostar frakten?
Köp över 299kr är helt fraktfria! Handlar du för under 299kr så tillkommer en fraktavgift på 39kr.
Hur lång tid tar leveransen?
Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar från beställningsdatum. Vi skickar vanligtvis ut dina produkter dagen efter att du gjort din beställning. D.v.s. om du beställer på måndag skickar vi ut dem på tisdag. Du har dem på onsdag eller torsdag. Det kan dock ibland ta 1-2 dagar extra pga försening hos fraktbolaget eller om belastningen är ovanligt hög hos vårt lager.
Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
Så snart din order nått utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer du angav vid beställning.
Hur skickar ni varorna?
Posters i storlekarna 13x18cm och 21x30cm, skickas i kuvert med Posten varubrev.
Posters som är 30x40 till 50x70 skickas med Postnord och hämtas ut hos närmsta postombud.
Posters i storlek 61x91 till 70x100 skickas till närmsta DHL-ombud. Du får en sms-avisering när paketet kommit fram.
Hur fungerar fraktsättet hemleverans?
DHL Paket kör ut dagtid på vardagar mellan kl.07-17. Observera att man tyvärr inte kan önska en specifik utkörningstid. Du får ett SMS på det mobilnummer du angett vid beställning så snart din order ankommit och är redo för utkörning. I ditt sms finns ett alternativ på leveranstid/dag. Passar det svarar du ok, annars ringer du angett telefonnummer och bokar en annan leveranstid.
Får jag ett sändningsnummer på min order?
Ja, du får ett sändningsnummer skickat till dig via mail när din order lämnat lagret. Gäller ej bestälnning som skickas ut med postens varubrev (posters som är 13x18cm och 21x30cm)
Order
Hur vet jag att min order blivit registrerad?
Du får en orderbekräftelse till mailadressen du angav vid köpet.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Om du lagt en order hos oss och inte fått din orderbekräftelse så kan det bero på att du angett fel mailadress när du lagt beställningen. Hör av dig till oss på kundservice@desenio.se och fråga om vi har en order registrerad på dig, så kan vi korrigera din e-mail adress och maila dig din orderbekräftelse. 
Det kan också bero på att beställningen inte gått igenom, hör då av dig till oss innan du lägger en ny beställning, så undviker du att det blir dubbla order.
Jag har inte fått någon SMS-avisering?
Om det gått 5 dagar efter att du lagt din beställning hos oss och du inte fått din sms-avisering så hör av dig till oss. Det kan bero på att mobilnumret du angett vid beställningen tex saknar någon siffra. 
Hör av dig i tid till oss då paketet ligger kvar i 14 dagar och vi debiterar 180kr för ej uthämtade paket.
Kan jag ångra min order?
Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar. Läs mer i "Retur och reklamationer".

Vill du ångra ett köp innan din order hunnit lämna vårt lager, så ring oss omgående på 08-120 587 00. Har du lagt din beställning på helgen eller efter vår stängningstid så kan du maila oss. Vi kan dock inte garantera att vi hinner åtgärda detta innan din beställning går ut, då vårt lager är mycket snabba i plock och pack.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Din beställning ligger kvar hos ditt ombud i 14 dagar. För varor som kommer i retur till oss på grund av att kund inte tagit emot eller hämtat ut varorna debiterar vi 180kr. Detta är för att täcka de dubbla frakterna (till dig och sedan tillbaka) samt kostnad för vårt plock och uppackning av varor.
Byten/returer
Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?
Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar. Läs mer i "Retur och reklamationer".

Vill du ångra ett köp innan din order hunnit lämna vårt lager, så ring oss omgående på 08-120 587 00. Har du lagt din beställning på helgen eller efter vår stängningstid så kan du maila oss. Vi kan dock inte garantera att vi hinner åtgärda detta innan din beställning går ut, då vårt lager är mycket snabba i plock och pack.
Tillkommer någon avgift för min retur?
Ja vi tar ut en returavgift på 49kr. Läs mer här om hur du gör en retur.
Hur skickar jag tillbaka varan?
Vi skickar dig en returfraktsedel som du använder dig av. Läs mer här om hur du gör en retur.
Reklamationer
Hur gör jag om en vara är trasig/felaktig?
Du mailar eller ringer oss och berättar om felet. Vi vill gärna ha bild/bilder på skadan eller det du upplever är fel. Skicka dem till kundservice@desenio.se
Betalsätt
Kan jag betala med kort?
Ja, du kan betala med VISA, Mastercard och American Express.
Köpet gick igenom med faktura som betalningssätt, kan jag ändra till kortköp i efterhand?

Har du lämnat sidan som säger ”Tack för ditt köp!” så är köpet avslutat och då kan du tyvärr inte byta betalsätt. Vill du makulera din order och istället lägga en ny med rätt betalsätt så kontaktar du oss på kundservice@desenio.se eller ringer oss på 08-120 587 00.
När kommer fakturan?
Har du valt att betala med Klarna faktura så kommer fakturan att skickas ut från Klarna till din email. Fakturan skickas ut den dag som vi skickar din order från vårt lager, eller dagen efter. Har du valt att betala med Klarna Konto, vilket innebär avbetalning, skickar Klarna ut en faktura per post månaden efter. Du kan välja om du vill betala allt omgående eller vänta. Har du valt Klarna kampanj-betala i "vald månad" skickas fakturan hem i brevlådan i slutet på den valda månaden. Exempel, Klarna kampanj-betala i Oktober, skickas fakturan hem i brevlådan i slutet av oktober.

Om du har betalat med kort och behöver en faktura så kan du maila kundservice@desenio.se så skickar vi ut ett kvitto.
Produktfrågor
Kan jag beställa en poster i eget mått eller eget motiv?
Det går inte att beställa våra posters i andra mått än det som är angivet på hemsidan. Tyvärr trycker vi ej heller kundens egna motiv.
Vilket papper trycker ni era posters på?
Vi trycker våra posters på matt 200gr obestruket premiumpapper. Papperet är FSC-certifierat och åldersbeständigt. Vi har valt en matt yta och hög kvalitetskänsla utan reflektioner.
Var hittar jag mer information om era produkter?
Inloggning
Hur loggar jag in på Mitt Desenio?

Längst ner till höger på sidan så klickar du på ”Logga in” och fyller i ditt användarnamn och lösenord.
Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Klicka på länken Glömt lösenord? Fyll i din e-mail adress och följ instruktionerna i mailet. När du skapat ett nytt lösenord för din inloggning så kan du även ändra till det användarnamnet du föredrar att ha.
Köpvillkor
Vad har ni för köpvillkor?
Här hittar du våra köpvillkor.

Så tycker våra kunder

9.2
Baserat på 10719 omdömen. Se några av omdömena här.
Alltid bra köp!! Alltid nöjd när jag har handlat från er! 24 Nov Frida Karlsson
Brasnabbt och bra Bra, snabb och säker leverans 23 Nov azur
Otroligt nöjd! Väldigt fina posters 23 Nov Erica Khalidy
Super service!! Super service!!! ..jag kommer handla mer!! 23 Nov jon persson

Snabba
leveranser

Matt premiumpapper
& kvalitativt tryck

Säkra
betalingar

Trustpilot
omdömen

×
Fortsätt handla
Till kassan
Fortsätt handla
Till kassan

Fullborda din tavelvägg

CHOOSE YOUR COUNTRY

Kontakt

Bevakning av

Shoppa nu, betala först efter nyår!

Presentkort

Ditt presentkort är nu aktiverat. Beloppet dras av i kassan.
Fortsätt handla
Handla senare